اتحاديه پناهندگان ايرانی

(I.U.R) سوئيس

لینکستان
Saturday, March 31, 2007


پيدا شدن اجساد ۹ پناهجوی ايرانی در مرز ترکيه‌ با ايران

نيروهای مرزی ترکيه‌ اعلام کرده‌اند اجساد ۹ پناهجوی ايرانی را در ارتفاعات نزديک مرز ايران پيدا کرده‌اند. هنوز مشخصات اين پناهجويان که‌ گفته‌ می شود از ايران فرار کرده‌ بودند، روشن نشده‌ است.
فرماندهی ژاندارمری استان وان در شرق ترکيه‌، استان هم مرز با استان آذربايجان غربی، اعلام کرد‌: اجساد يک گروه‌ ۹ نفره‌ ايرانی را در ارتفاعات منطقه‌ يغيت داغ پيدا کرده‌ است. اين افراد ابتدا به‌ بيمارستان دولتی باشقلعه‌ و سپس به‌ بيمارستان دياربکر منتقل شدند.
تحقیقات اوليه‌ بر روی اين اجساد نشان داده‌ است که هر ۹ تن شهروند ايرانی هستند و در اوايل اين هفته‌ از مرز اروميه‌ بطور غير قانونی وارد خاک ترکيه‌ شده‌اند. اما بر اثر بارش برف و يخبندان شديد کوهستان های مرزی راه‌ را گم کرده‌ و دچار سرمازدگی‌ شده‌اند
تحقيقات اوليه‌ بر روی اين اجساد نشان داده‌ است که هر ۹ تن شهروند ايرانی هستند و در اوايل اين هفته‌ از مرز اروميه‌ بطور غير قانونی وارد خاک ترکيه‌ شده‌اند. اما بر اثر بارش برف و يخبندان شديد کوهستان های مرزی راه‌ را گم کرده‌ و دچار سرمازدگی‌ شده‌اند.
روز چهارشنبه هشتم فروردین ماه در تماس‌ با بيماستان دياربکر داشتم نتايج تحقيقات بر روی اجساد پناهجويان ايرانی را از اوزگورآسلان کارمند روابط عمومی اين بيمارستان جويا شدم .
آقای اوزگور گفت: «تاکنون تنها مشخص شده‌ اين افراد پناهجويانی بودند که‌ قصد گريز از ايران به‌ اروپا را داشتند. در کوهستان های منطقه‌ از شدت سرما جان خود را از دست داده‌اند. »
او افزود:« اين گروه‌ ۹ نفر هستند. گرگ اجساد شماری از اين افراد را لت و پار کرده‌ است. بهمين دليل هنوز مشخصات اجساد روشن نيست و گزارش پزشکی قانونی بيمارستان دياربکر نيز منتشر نشده‌ است. تحقيقات بر روی اين اجساد ادامه‌ دارد.»
شامگاه‌ روز سه شنبه گذشته‌ خبرگزاری سی ان ان ترک گفته‌ بود اجساد ۷ پناهجوی ايرانی در منطقه‌ی مرزی وان پيدا شده‌ است.
دفتر کميساريای عالی امور پناهندگی سازمان ملل متحد در شهر وان قرار دارد. بهمين دليل پناهجويانی که‌ به‌ دلايل مختلف سياسی، اجتماعی و يا اقتصادی ايران را ترک می کنند، خود را به‌ اين شهر می رسانند.
ماه‌ گذشته‌ آژانس خبر ترک گزارش داده‌ بود، از زمانی که‌ محمود احمدی نژاد به‌ مقام رياست جمهوری ايران رسيده‌ است، شمار ايرانيانی که‌ کشورشان را ترک می کنند و بطور غير قانونی وارد ترکيه‌ می شوند، افزايش يافته‌ است.
رادیو فردا



Thursday, March 29, 2007


درخواست پناهندگي شش بازيكن تيم ملي فوتبال اريتره از آنگولا
مقامات آنگولا روز چهارشنبه اعلام كردند : شش بازيكن تيم ملي فوتبال اريتره كه پس از انجام يك ديدار مقدماتي جام ملت‌هاي افريقا از بازگشت به كشورشان خودداري كرده‌اند ، خواستار دريافت پناهندگي سياسي شده‌اند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از لوآندا ، " آنتنيو آرماندو " يك مقام ارشد اداره مهاجرت آنگولا به راديو دولتي گفت : درخواست پناهندگي اين بازيكنان از سوي اداره ما بررسي خواهد شد.
وي اظهار داشت: "نقش ما اين است كه پس از بررسي دلايل ارائه شده از سوي آنان ، مشخص كنيم كه آيا اعطاي پناهندگي به اين بازيكنان امكان پذير است يا نه؟" "آگوستو سيلوا " دبيركل فدراسيون فوتبال آنگولا تاييد كرد كه اين بازيكنان پس از شكست سنگين شش بر يك تيم ملي اريتره از آنگولا در يك ديدار مقدماتي جام ملت‌هاي افريقا، تقاضاي پناهندگي كرده‌اند.



Saturday, March 24, 2007


بيشترين متقاضيان پناهندگي در جهان عراقي هستند

كميسيارياي عالي پناهندگان سازمان ملل (‪ ،(UNHCR‬در تازه‌ترين گزارش سالانه خود، اعلام كرد كه بيشترين متقاضيان پناهندگي در كشورهاي صنعتي جهان ، اتباع عراق هستند.
در اين گزارش كه روز جمعه در ژنو منتشر شد، آمده است: بيشترين آمار متقاضيان پناهندگي با ‪ ۷۷‬درصد از كل متقاضيان پناهندگي با ‪ ۲۲‬هزار نفر، به اتباع عراق اختصاص دارد.
براساس اين گزارش در سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي، ‪ ۱۸‬هزار و ‪ ۳۰۰‬نفر تبعه چين، ‪۱۵‬ هزار و ‪ ۷۰۰‬نفر تبعه روسيه، ‪ ۱۵‬هزار و ‪ ۶۰۰‬نفر تبعه صربستان و مونته نگرو در رده‌هاي بعدي قرار داشتند.
در اين گزارش گفته شده است كه در سال گذشته ‪ ۱۹۹‬هزار تن در ‪ ۲۵‬كشور عضو اتحاديه اروپا درخواست پناهندگي كرده‌اند.
براساس اين گزارش، اين آمار پايين‌ترين رقم طي ‪ ۲۰‬سال گذشته محسوب مي‌شود.



Wednesday, March 21, 2007


اتحادیه پناهندگان ایرانی


نوروز 86 را با امید به سالی موفق برای پناهجویان وپناهندگان،به همه کسانی که این روز را جشن می گیرند

تبریک می گوید



Sunday, March 18, 2007


انگليس در برابر خبر پناهندگي قاضي دادگاه صدام سكوت كرد

يك روزنامه انگليسي روز شنبه نوشت، دولت اين كشور از تائيد يا تكذيب گزارشهاي حاكي از درخواست پناهندگي "رئوف عبدالرحمان" قاضي دادگاهي كه صدام حسين ديكتاتور عراق را به مجازات عدام محكوم كرد، خودداري مي‌كند.
به گزارش "تايمز"، قاضي عبدالرحمان دو هفته پيش از اجراي مجازات صدام به همراه خانواده‌اش و با رواديد گردشگري به انگليس آمده و پس از ورود از اين كشور تقاضاي پناهندگي كرده است.
علت اقدام قاضي دادگاه محاكمه صدام كه گزارش حاكي است، اكنون مخفيانه در انگليس به سر مي‌برد، هراس از اقدامات انتقام‌جويانه تروريستي اعلام شده است.
نشريه انگليسي با اعلام اينكه وزارت كشور در حال بررسي درخواست قاضي عراقي است، آن را يكي از حساس‌ترين پرونده‌هاي پناهجوئي در اين وزارتخانه در يكسال اخير معرفي كرده است.
وزارت كشور انگليس نيز با بيان اينكه درباره موارد پناهجوئي شخصي اظهار نظر نمي‌كند، از اطلاع‌رساني در واكنش به گزارشهائي كه در اين خصوص انتشار يافته، خودداري كرده است.
پس از سقوط ديكتاتوري صدام، گزارشهائي مبني‌بر درخواست پناهجوئي همسرش ساجده و دخترانش راغد و رعنا از انگليس منتشر شد، اما وزارت كشور اين گزارشها را تكذيب كرد.
روزنامه عامه پسند "سان" چاپ لندن نيز در گزارشي مدعي اقامت يكي از پسرعموهاي صدام در شهر ليدز در شمال انگليس شده بود.





با افغانها مهربان نبوده‌ايم

قصه مهاجرين افغانى ساكن ايران، قصه تازه‌اى نيست حداقل ۲۷ سال از آن مى‌گذرد اما داستان تبعيضى كه بر اين پناهندگان روا مى‌شود، از بعد از شكست طالبان رنگ و رويى ديگر گرفته. روايت بازگشت داوطلبانه مهاجران افغانى به سرزمينشان و يا اجبار غيرمستقيم آنها به بازگشت، موضوعى است كه اينروزها بحث برانگيز شده.



Friday, March 09, 2007


شمار پناهندگان خارجي به ژاپن به بالاترين سطح رسيد

آمارهاي اداره مهاجرت ژاپن نشان مي‌دهد، درسال گذشته ميلادي (‪ (۲۰۰۶‬شمار پناهندگان خارجي به ژاپن به بالاترين سطح رسيده است.
به‌گزارش روزچهارشنبه روزنامه "نيهون كيزاي" به‌نقل‌از آمار اداره مهاجرت ژاپن، در سال گذشته ميلادي ‪ ۹۵۴‬تبعه خارجي از دولت ژاپن درخواست پناهندگي كردند كه نسبت به سال قبل از آن ‪ ۲/۵‬برابر رشد را نشان مي‌دهد.
اين گزارش نشان مي‌دهد، شهروندان ميانمار (برمه) با ‪ ۲۰۶‬نفر در رده نخست خارجياني هستند كه از ژاپن درخواست پناهندگي كرده‌اند.
شهروندان تركيه‌اي نيز با ‪ ۱۴۹‬نفر در رده دوم خارجياني هستند كه در سال پيش از ژاپن درخواست پناهندگي كرده‌اند.
در سال گذشته ميلادي همچنين ‪ ۲۷‬ايراني خواستار اخذ پناهندگي از دولت ژاپن بوده‌اند.
آمار اداره مهاجرت ژاپن نشان مي‌دهد، در سال گذشته ميلادي، دولت ژاپن با درخواست پناهندگي ‪ ۳۴‬تبعه خارجي موافقت كرد كه نسبت به سال قبل از آن ‪۱۲‬ نفر كمتر مي‌باشد.





مذاکرات سوريه و آمريکا در باره پناهندگان عراقی


يک مقام ارشد آمريکايی به منظور مذاکره درباره آوارگان عراقی در سوريه به آن کشور سفر می کند.


روز جمعه، 9 مارس، الن سائوربری، دستيار وزير خارجه آمريکا، به منظور مذاکره با مقامات مصر، اردن و سوريه در مورد شهروندان عراقی که در پی جنگ سال 2003 به کشورهای منطقه پناهنده شده اند عازم ديدار از اين کشورها شد.
تعداد آوارگان جنگ عراق حدود دو ميليون نفر تخمين زده می شود که بسياری از آنان در اردن و سوريه به سر می برند.
نماينده کميساريای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان دستيار وزير خارجه آمريکا را در سفر به دمشق همراهی می کند.
ماه گشته کميسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان خواستار کمک های بين المللی برای پناهندگان عراقی در سوريه و اردن شد.
سفر خانم سائوربری در آستانه برگزاری کنفرانس امنيتی عراق در روز شنبه، 10 مارس، صورت می گيرد که ايالات متحده و سوريه و همچنين ايران از جمله شرکت کنندگان در آن هستند.
روابط ايالات متحده و سوريه در خلال سال های اخير تيره بوده و مقامات آمريکايی دولت سوريه را متهم کرده اند که از ورود شورشيان مسلح و اسلحه به عراق از طريق مرز مشترک دو کشور جلوگيری نمی کنند.
برخی از ناظران سفر دستيار وزير خارجه آمريکا به سوريه را نشانه ای از تمايل آمريکا به گفتگو با اين کشور دانسته اند.
گرچه مقامات آمريکايی گفته اند در نظر ندارند با نمايندگان اعزامی سوريه و ايران به نشست بغداد وارد مذاکرات دو جانبه شوند اما اين احتمال مطرح شده است که در جريان کميته های کاری اجلاس تماس هايی بين آنان صورت گيرد.



Sunday, March 04, 2007


بورسيه های تحصيلی ايران برای افغانها

ايران پنجاه بورسيه تحصيلی را برای دانشجويان افغان اختصاص داده است
اين بورسيه ها برای دانشجويان دوره های فوق ليسانس (ماستری) و دکتری در نظر گرفته شده است.
وزير آموزش و پرورش ايران که در حال حاضر از افغانستان ديدن می کند از مسئولان افغان خواست تا ساير نيازمندی های افغانها در عرصه آموزش و پرورش را مشخص کنند.
محمود فرشيدی وزير آموزش و پرورش ايران در ديدار با وزير تحصيلات عالی افغانستان اعلام کرد که کشورش پنجاه بورسيه برای آموزش های عالی به دانشجويان افغان اختصاص داده و قرار است دولت افغانستان انتخاب کند که دانشجويان افغان در کدام دانشکده های ايران آموزش ببينند.
مقامات ايرانی می گويند در آينده نزديک بورسيه های بيشتری در اختيار افغانستان قرار خواهند داد.
در حال حاضر بيش از ۹۰۰ دانشجوی افغان در رشته های مختلف در دانشگاه های ايران مشغول آموزش هستند.
دانشگاه های تعليم و تربيه معلمان در کابل و عبدالله انصاری در هرات به کمک مالی ايران بازسازی می شود.
اين کشور همچنين ميزبان صدها هزار مهاجر افغان است.
بر اساس برخی گزارش ها بيشتر اين پناهندگان با مشکلات زيادی روبرو هستند که به گفته وزير آموزش و پرورش ايران نبود مدارک و اسناد پناهندگی دليل اصلی مشکلات پناهندگان در آن کشور است.
دولت افغانستان در حالی بورسيه های تحصيلی کشور ايران برای دانشجويان افغان را پذيرفته است که هزار بورسيه تحصيلی را که از سوی پاکستان به اين کشور پيشنهاد شده بود، قبلا رد کرده است.
مقامات افغان می گويند دولت افغانستان به دليل مشکلات سياسی که ميان اين کشور و پاکستان وجود دارد بورسيه های آن کشور را نپذيرفته اند.



Friday, March 02, 2007





اعلام حمايت اتحاديه پناهندگان ايرانی از تحصن اعتراضی فدراسیون پناهندگان مقابل اداره مهاجرت سوئيس




اتحاديه پناهندگان ايرانی در جهت حفظ منافع تمامی پناهجويان و پناهندگان ايرانی و اعتراض به تصميمات مغرضانه مقامات و مسئولين اداره پناهندگی سوئيس و بلا تکلیف نگه داشتن پناهجویان كه ارتباطی تنگاتنگ با زد و بندهاي سياسی- اقتصادی دولت سوئيس با حكومت فاشیستی مذهبی جمهوری اسلامی دارد، حمایت خود را از این تحصن اعتراضی اعلام می دارد و در این حرکت اعتراضی كه در روز جمعه 2 مارس 2007 برابر اداره مهاجرت در شهر برن سوئیس از طرف فدراسيون سراسري پناهندگان ایرانی سازمان دهی شده شركت خواهد كرد تا حمايت خود را از کلیه پناهجویان و پناهندگان ایرانی اعلام نماید.



خواست ما از مقامات اداره مهاجرت ( پناهندگی ) نا امن دانستن ايران به حاكميت جمهوری اسلامی و در همين راستا اعطای حق پناهندگی طبق كنوانسيون ژنو ( 1951 ) به كليه ايرانيانی كه از جهنم جمهوری اسلامی فرار كرده اند می باشد






اتحاديه پناهندگان ايرانی



26 فوریه 2007




در اين وبلاگ
خانه
تماس با ایمیل @
منشور اتحادیه

NEE

Nichteintretens

entscheid

قطع کمکهای پایه

لوگو

پیوندها

لینکستان ایرانی
بحران
انتگراسیون ایرانیان ساکن آلمان
راديو پارس
پناهندگان ترکیه
Human Rights Activists in Iran
اداره مهاجرت سوئیسBFM
Informationsbund Asyl
Schweizerische Flüchtlingshilfe

آرشيو



 

2003I.U.R