اتحاديه پناهندگان ايرانی

(I.U.R) سوئيس

لینکستان
Thursday, August 31, 2006



پایان نسبتا موفقیت آمیز تحصن ایرانیان پناهجو در مقابل شهرداری لونن - آلمان
30.08.06 - سایت انتگراسیون - حنیف حیدر نژاد مددکار اجتماعی در امور پناهندگی و مهاجرین

بعد از 66 روز تحصن در مقابل ساختمان شهرداری لونن در اعتراض به تصمیم شهرداری و اداره خارجیان برای منتقل کردن 4 پناهجوی ایرانی از یکی از خوابگاهای پناهندگی به خوابگاهی دیگر و اسکان دادن هر 4 نفر در یک اتاق 24 متری، و بدنبال حمایت وسیع مردم محل از خواسته های پناهجویان، شهرداری لونن عقب نشینی کرده و با انتقال این پناهجویان به یک خوابگاه ثالث واختصاص دادن یک واحد 45 متری به این پناهجویان موافقت کرد.این تصمیم بدنبال فشار افکار عمومی وتلاشهای حامیان محلی بویژه گروه مدافع پناجویان و کشیش انساندوست حامی پناهجویان آقای فولکر یک و نیز تلاشهای نماینده لونن از حزب اس پ د، آقای دیتر ویفلزپوتز و وپیگیری های وکیل این پناهجویان آقای گستر کمپف میسر شد.در مدت 66 روز اعتصاب غذای این پناهجویان برخی ایرانیان ساکن این شهر و اطراف، به اشکال مختلف پناهجویان را حمایت کرده وبویژه آقای مصطفی حبیبی وند بطور روزانه و حتی با سپری کردن ساعاتی در شب در کنار پناهجویان، در زمینه امور سازماندهی، تحصن این پناهجویان را حمایت می کرد. همچنین آقای نجیب یکی از افغانیهای شاغل در مرکز مشاوره دیاکونی در این شهر، به اشکال مختلف از نوشتن متن آلمانی برخی نامه ها تا دادن جا برای حمام و نیز در اختیار قرار دادن امکاناتی نظیر فاکس و کامپیوتر و کپی، این حرکت را پشتیبانی می کرد. در کنار این افراد باید از مردم عادی که مستمرا به پناهجویان سرکشی می کردند و یا روزنامه نگاران محلی که با انعکاس مرتب اخبار تحصن، افکار عمومی را در جریان قرار می گذاشتند و آنانی که از شهر های دیگر برای پشتیبانی پناهجویان به محل تحصن آنها می آمدند یاد کرد. تمامی این حمایتها وفشار افکار عمومی به شهردار و اداره خارجیان، موجب شد که نهایتا آنها از مواضع خود عقب نشینی کرده و این تحصن بطور نسبتا موفقیت آمیز به پایان رسید.
چرا " نسبتا موفقیت آمیز"اگر میزان موفقیت یا عدم موفقیت هر برنامه را از میزان اهداف بدست آمده در پایان کاربسنجیم، در این صورت می توان نتیجه گیری کرد:الف) پناهجویان می خواستند در مقابل یک تصمیم گیری تبعیض آمیز شهرداری اعتراض کرده تا افکار عمومی را نسبت به سیاستهای غیر انسانی در قبال پناهجویان و مهاجرین روشن کنند. - حمایت نسبتا وسیع مردم محل و انعکاس نسبتا زیاد و مثبت در جهت پناهجویان در رسانه های محلی، موفقیت این سیاست را نشان میدهد.- نامه ها، بیانیه ها و مصاحبه ها و اطلاعیه های متعدد از سوی نهادها وشخصیتهای محلی و منطقه ای، این مسئله را عمیق تر کرد.- استعفای رئیس کمسیون مهاجرین در شهرداری لونن که بطور مستقیم علت کار خود را اعتراض به سیاستهای غلط شهرداری در قبال پناهجویان و مهاجرین اعلام کرد، شدت اختلافات در سطوح سیاسی محلی را بیشتر آشکار نمود.- دخالت نماینده حزب اس پ د از پارلمان سراسری، نشانه این بود که این بحران ابعاد فرا محلی گرفته و چهره و نام شهر آسیب دیده و ناگزیر باید در سطح دیگری وارد عمل شد.ب) پناهجویان می خواستند به خوابگاه قبلی خود برگردانده شوند، که این خواسته بدست نیامد.ج) پناهجویان خواستار اجازه اقامت واجازه کار بودند. این خواسته ها با هدف نشان دادن موانع سیاسی در مقابل پناهجویان تنظیم شده بود و انتظارپاسخ گرفتن در سطوح محلی نیز نمی رفت. این خواسته ها بدست نیامد، اما به عنوان خواسته ای که حامیان پناهجویان آنرا دنبال خواهند کرد، کماکان روی میز قرار دارد.د) در طرف مقابل بر خلاف آنچه که شهرداری و شهردار بارها اعلام کرده بودند که "بر سر مسئله محل سکونت پناهجویان حاظر به مذاکره نیستند "و " همین است که هست"، خوابگاه دیگری را در اختیار پناهجویان قرا دادند.ذ) شهرداری و اداره خارجیان می خواستند هر 4 پناهجوی ایرانی را در یک اتاق 24 متری"بچاپانند"، اما در پایان، تنها یکی از پناهجویان در همان اتاق 24 متری سکونت داشته وبه سه نفر دیگر یک واحد 45 متری داده شد.س) اینک شهردار و اداره خارجیان باید به افکار عمومی در مورد استدلال اولیه شان در جابجائی پناهجویان که دلیل آنرا سیاست" صرفه جوئی" اعلام کرده بودند پاسخ داده و جواب دهند که آیا این استدلال از همان اول درست بود ویا اینکه فقط بهانه ای برای تحت فشار قرار دادن پناهجویان؟ش) این سیاست تبعیض آمیز و غیر انسانی برای بسیاری از مردم شهر آشکار شده و اختلافات رقبای سیاسی در شورای شهر برای مردم این سوال را پیش آورده که " در این شهر چه خبر است". همین مسائل آینده سیاسی افراد و احزاب حاکم را زیر سوال برده و دیگر آنها نسبت به آینده خود چندان خوشبین نیستند.ص) شهرداری اگر چه در پایان به خواسته ای تن داد که مایل نبود، اما آخر سر محلی را در اختیار پناهجویان قرار داد که بسیار کثیف بود. البته با دعوت خبرنگاران و افشاء اینکه خوابگاه های پناهجویان چه وضعیت اسف باری دارند، این مسئله به ضد شهرداری تمام شد.ط) با توجه به اینکه مشکلات این پناهجویان متحصن، مشکلات مشترکی است که بیش از 200 هزار نفر دیگر از پناهجویان در سراسر آلمان را شامل می شود، این حرکت نتوانست آغازی برای یک حرکت وسیع و سراسری بر علیه سیاستهای پناهندگی در آلمان گردد. بررسی اینکه چرا استارت این مسئله زده نشد، خود موضوع جداگانه ای است.

موفقیت بزرگمردم وحامیان محلی تصمیم گرفته اند که پناهجویان را در تمیز کردن و سرو سامان دادن به محل زندگی جدیدشان کمک و یاری کنند. ازاین رو بزگترین موفقیت را باید بیداری و تکان خوردن مردم و حمایت آنها از پناهجویان و دخالت فعال آنها بر علیه سیاستهای غیر انسانی در قبال مهاجرین و پناهجویان در شهرشان دانست. این مسئله راه را بر فشار های بیشتر ادارات دولتی بر پناهجویان در آینده، به میزان زیادی می بندد.
در پایان باید به پناهجویان متحصن ایرانی و عزم و آنها در اقدام به تحصن و پافشاری آنها در دفاع از حق خود درود فرستاد. آنها با تحمل فشار زیادی بر روی خود و حتی با پذیرش خطر مورد حمله قرار گرفتن از سوی نئو نازی ها، به مردم شهر و بسیاری که از مشکلات پناهجویان بی خبر بودند، این فرصت را دادند تا با سیاست غلطی که از سوی دستگاههای دولتی در قبال پناهجویان اعمال می شود، آشنا شوند. برای آنها آینده سالم و موفقی را آرزو می کنم.


انعکاس خبر پایان تحصن پناهجویان و برخی اخبار دیگر در مورد آنها در یکی از روزنامه های محلی
http://www.westline.de/nachrichten/archiv/index_suche.php?stichwort=Iraner+L%FCnen&jahrgang=2006&ort=lu&order=relevanz
admin:mailto:webmaster@if-id.de?subject=Welcome
استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع استسایت انتگراسیون مسئولیتی در قبال محتوا و یا صحت منابع دیگر نداردDas if-id übernimmt keine Verantwortung für den Inhalt der weiterleitenden Links und anderen Quellen!Copyright©www.if-id.de 2005- 2006



Wednesday, August 30, 2006


دست کم 47 پناهنده برمه ای اردوگاه پناهندگان تایلند را به مقصد آمریکا ترک کردند
مقامهای تایلند روز سه شنبه اعلام کردند یک گروه از پناهندگان برمه ای از نژاد کارِن Karen اردوگاه پناهندگان تان هیم Than Him را در مرز تایلند به مقصد ایالات متحده ترک کردند. انتقال پناهندگان برمه ای به ایالات متحده از 15 ماه اوت آغاز شده است. واشنگتن با اقامت دست کم 2500 پناهنده برمه ای در سال جاری در آمریکا موافقت کرده است. درگیریها میان شبه نظامیان کارِن و ارتش برمه در 20 سال گذشته منجر به آوارگی بسیاری از شهروندان برمه شده است.



Monday, August 28, 2006


ساعت 6 صبح امروز پلیس به یکی از کمپ ها پناهندگی مراجعه ویک زن ایرانی را بهمراه دو فرزند 5 و 11 ساله وی را دستگیر و به کمپ اخراجی ها نزدیک فرودگاه منتقل کردند.

امروز پنج شنبه 24 اوت ساعت 18.30 بعد از ظهر، آسیا اینفو از منابع مختلفی مطلع گردید که پلیس بخش خارجیان اسلو و حومه به کمپ های پناهندگی یورش برده و تعدادی از پناهجویان ایرانی را دستگیر و به کمپ اخراجی ها که در محلی نزدیک فرودگاه می باشد منتقل کرده است.





افزایش حمایتهای مردمی از پناهجویان متحصن ایرانی در شهر لونن - آلمان

24.08.06 - حنیف حیدر نژاد - سایت انتگراسیون
از بعد از حمله افراد نئو نازی به پناهجویان ایرانی و محل تحصن آنها در دوازدهم ماه آگوست، حمایت از پناهجویان و خواسته های آنها، بطور چشمگیری در شهر لونن واطراف افزایش پیدا کرده است.مراجعه فردی و دسته جمعی ، امضاء کارت پستالهای خطاب به شهردار شهر، اجرای کنسرتهای همبستگی و یا دعوت پناهجویان به شام وناهار و در اختیار قرار دادن محلی برای خواب آنها در شب، از جمله این حمایت هاست.یکی از پناهجویان متحصن به پیر زنی اشاره می کرد که خیلی سخت راه می رفت و یک پاکت آبمیوه به آنها هدیه داد و برای آنها آرزوی موفقیت کرده است. یک دختر جوان که در نزدیکی محل تحصن خانه دارد، با مراجعه به پناهجویان ونشان دادن خانه اش گفت: اگر دوباره خطری متوجه آنها شد و یا اگر شب بدلیل سرما وبارندگی نمی توانستند بیرون بخوابند، می توانند به خانه او مراجعه کنند.تا کنون سه گروه کر کلیسائی از شهرهای دورتموند وبیله فلد به محل تحصن رفته و در آن محل کسنرت همبستگی اجرا کرده اند. در یکی از این کنسرتها دو تن از گروه موزیک ایرانی



Thursday, August 24, 2006


40 فراری قیام خونین اندیجان، از آمریکا به ازبکستان باز می گردند
41 تن از پناهجویان ازبک در آمریکا روز پنجشنبه از نیویورک بسوی اوزبکستان پرواز کردند. آنها بر این باورند که در بازگشت به وطن خود، مورد آزار نیروهای امنیتی قرار نخواهند گرفت. چهارتن از پناهندگان اوزبک، بدنبال هشدار بستگانشان مبنی بر عدم امنیت جانی در اوزبکستان، از بازگشت به آن کشور خودداری کردند. سال گذشته بدنبال سرکوب و کشتار خونین فعالان سیاسی در اندیجان، 150 تن از آنان به آمریکا پناهنده شدند.





پلیس تایلند 175 پناهجوی اهل کره شمالی را بازداشت کرد
پلیس تایلند طی عملیاتی 175 شهروند کره شمالی را که از وطنشان گریخته و قاچاقی وارد تایلند شده بودند را بازداشت کرده است. یک افسر مرکز بازداشت اداره مهاجرت تایلند گفت این افراد اواخر هفته به اتهام ورود غیرقانونی به تایلند در دادگاه حاضر خواهند شد. کیتی مک کینزی سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد در بانکوک می گوید این سازمان امیدوار است تمامی این پناهندگان به کشور سومی انتقال یابند. اما در سئول وزیر امور خارجه کره جنوبی به خبرنگاران گفت دولت در این رابطه با تایلند در حال مذاکره است. کره جنوبی معمولا به پناهندگان کره شمالی اجازه ورود به این کشور را اعطا می کند.



Wednesday, August 23, 2006


هجوم پناهجویان آفریقایی تبار از طریق لیبی و سنگال به کشور ایتالیا
در 72 ساعت گذشته بیش از سیصد پناهجو و مهاجر جر غیرقانونی به خاک ایتالیا گام گذاشتند. در آبهای جزیره سیسیل جستجو برای هفتاد سرنشین قایقی که شب پیش در پیامد تصادف با یک واحد گشتی نیروی دریایی ایتالیا غرق شدند، ادامه دارد. منابع اطلاعاتی اروپا می گویند حدود 100 هزار تن در سواحل آفریقا در انتظار سفر به اروپا بسر می برند. بیشتر این قایق ها از بندر الزواره در لیبی حرکت کردند. یک پناهجو به مقامهای ایتالیا گفت بیش از سه هزار تن در این بندر لیبیایی منتظر سفر به ایتالیا هستند. مقامهای ایتالیا حکومت لیبی را مسئول مرگ این افراد اعلام کردند. بیشتر پناهجویان را اتیوپیایی ها تشکیل می دهند. لیبی تنها کشوری نیست که اجازه می دهد باندهای مافیایی با دریافت پولهای کلان دست به قاچاق انسان بزنند.



Tuesday, August 22, 2006


دولت تركيه چهار پناهجوي ایرانی را تحويل جمهوري اسلامي داد

چهار تن از ایرانیان كه در تاريخ بيست و سه مرداد ماه برابر با چهاردهم آگوست سال جاري از طريق مرز زميني و بصورت غير قانوني وارد خاك تركيه شده بودند به محض ورود به خاك تركيه ، توسط پليس مرزباني استان وان تركيه بازداشت مي گردند ، اين افراد كه به نامهاي سليم غفوري ، محسن شاه مرادي ، عليرضا كيقبادي و فاطمه جوادي مي باشند به محض بازداشت با ارائه اوراق هويتي خويش از پليس تركيه درخواست پناهندگي سياسي و معرفي شان به كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل در وان را مي نمايند . گفته مي شود فاطمه جوادي داراي تابعيت و گذرنامه كشور نروژ نيز بوده و تقاضاي ديدار با نماينده اي از سفارت كشور نروژ را نيز داشته است .
اداره امنيت استان وان پس از بازداشت ايشان و بي توجه به خواسته هاي قانوني نامبردگان باگذشت دو روز از بازداشت پناهجويان فوق ايشان را به آنكارا اعزام مي نمايند و پس از هماهنگي هاي وزارت كشور تركيه با سفارت جمهوري اسلامي ايران در آنكارا ، هر چهار تن را روز دوشنبه 30 مردادماه برابر با 21 آگوست ساعت ده صبح در مرز زميني وان ديپورت نموده و تحويل نمايندگان جمهوري اسلامي ميدهند . يكي از افراد نامبرده شده كه مرد جواني در حدود سي سال سن بوده است ، به گزارش شاهدان عيني در حالي امروز تحويل جمهوري اسلامي داده ميشد كه جراحات بسياري در پاي چپش وجود داشته است بطوري كه لباس وي غرق در خون بوده است . هنوز از سرنوشت تحويل داده شدگان فوق هيچ خبري در دست نيست . صرفنظر از هرگونه دسته بندي سياسي آنچه در اين ميان مهم است تلاش فعالان حقوق بشري و مدافع حقوق پناهندگان و مخالفان سياسي ايراني مي باشد كه با توجه به در نظر گرفتن مسئله فوق مانع از سكوت خبري و چه بسا كشته شدن نامبردگان شوند ، اين نخستين بار نيست كه دولت تركيه مخالفان جمهوري اسلامي را به آن كشور تحويل داده است ، سال گذشته تركيه شش پناهجوي كرد ايراني را تحويل ايران داد كه يكي از آنها بلادرنگ درزندان اروميه اعدام گرديد .

این خبر از سوی هیچ خبرگزاری تایید و یا رد نشده است . ( منبع خبر آقای امیر فرشاد ابراهیمی )



Monday, August 21, 2006


پناهندگان چچني در اتريش هدف حمله روس‌ها قرار گرفتند


در پي حمله پنج مهاجم روس به محل اقامت تعدادي از متقاضيان پناهندگي چچني در اتريش، يك تن كشته و تعدادي مجروح شدند.
اين حادثه بامداد جمعه در شهر "هالين" واقع در استان سالزبورگ روي داد.
به گفته پليس سالزبورگ، ساعت ‪ ۱۱‬و ‪ ۳۰‬دقيقه شب گذشته تعدادي از متقاضيان پناهندگي به مناسبت شركت در جشني گرد هم آمده بودند كه از سوي پنج مهاجم روس مورد حمله قرار گرفتند.
در اين حمله كه با سلاح گرم و چاقو صورت گرفت، يك تن كشته و هفت نفر ديگر مجروح شدند.
به گفته پليس سالزبورگ، مهاجمان پس از اين حادثه از محل فرار كردند.



Friday, August 18, 2006


سمینار بین المللی مدیریت مهاجرت در مسکو برگزار شد
سمینار بین المللی مدیریت مهاجرت با حضور کارشناسان کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری های اروپا و کشورهای آسیای مرکزی از امروز جمعه در مسکو آغاز به کار کرد. وزارت امور خارجه روسیه و سازمان امنیت وهمکاری های اروپا برگزار کننده این کنفرانس هستند در بیانیه مشترکی هدف از این نشست را جمعآوری پیشنهاد ها درمورد بهبود مدیریت مهاجرت توسط 55 کشور عضو این سازمان در چارچوب منطقه ای توصف کردند. در این بیانیه با اشاره به اثر مهاجرت بر تحولات سیاسی در روابط بین الملل آمده است مردم برای دستیابی به شرایط اقتصادی بهتر و فرار از فقر و پیامدهای زیست محیطی به مهاجرت موقت یا دائم می پردازند.




دوازده روز اعتصای غذای ارسلان خلیلی در بی توجهی مقامات
« unhcr» گذشت.


ارسلان خلیلی پناهجوی ایرانی که در پی رد درخواست پناهندگی اش پس از هفت سال برای بار دوم طی چند ماه گذشته دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است، امروز یازدهمین روز اعتصاب غذای خود را در مقابل در جلوی دفتر کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد شعبه وان در حالی سپری کرد که در طی این مدت با بی تفاوتی شدید مقامات « unhcr» روبرو گشته است.
ارسلان خلیلی در طی این مدت، با توجه به اینکه بارها خواسته های خود را در قالب مکتوب و چه در قالب گفتار و مصاحبه های مطبوعاتی به گوش مقامات کمیساریای عالی پناهندگان رسانده است اما باز هم، به هیچ وجه به وی و خواسته هایش کوچکترین توجهی نشده است.
آقای ارسلان خليلی که سابقا کارمند بخش کارگزينی نيروهوايی بوده است و از آنجا که وی کرد و پيرو مذهب اهل حق نیز بوده است ، بارها از جانب عقيدتی سياسی نيروی هوايی به وی فشار آورده شده است که بايد مذهب خود را به تشيع تغيیر دهد وگرنه با مشکل روبرو خواهد شد و مداما تحت فشار نيروهای امنيتی بوده است. از آنجا که وی حاضر به تسليم در برابر خواسته های عقيدتی سياسی نشده ، پس از تحمل سالها فشار ناچار به فرار از وطن شده است. وی به سختی و از راه قاچاق خود همسر و دو فرزندش را با شرایط بسیار خطرناک و از راه قاچاق به ترکيه رسانده و تقاضای پناهندگی خود را به unhcr داده است حال نيز پس از ۷ سال به دلايل واهی از جانب unhcr پرونده اش پذيرفته نشده است. حال با توجه به اين موارد وی در صورت ديپورت به ايران هم بدليل فرار از ارتش خاين محسوب شده و هم به دليل خروج غير قانونی از مرز و دادن اطلاعات از ايران به سازمان ملل و ارتباط با احزاب وگروههای ضد انقلاب و ...مجازات ميشود.
ایشان در سال ۲۰۰۴ ديپورت شده و بدليل اينکه نتوانسته به ايران بازگردد ناچار به عراق فرار رفته اما پس ازسه ما مجددا در اثر اخساس عدم امنیت در عراق به ترکيه بازگشته است و باز هم با عدم پيگيری unhcr مواجه گشته و مدتی قبل بدون طی شدن مراحل قانونی لازمه، پرونده وی بسته مطلق اعلام گشته که خود به معنای مقدمه ديپورت به ايران است.
نامبرده در ماه آوریل 2006 نیز برای بار اول در محل سازمان حقوق بشر شهر وان "IHD" دست به اعتصاب غذای نامحدود زده بود و اعتصاب خود را تا حدود 15 روز ادامه داد، اما با اصرار کارکنان حقوق بشر وان، تقاضای و تهدید پلیس ترکیه و قول مساعد از جانب "UNHCR" به اعتصاب خود پایان داده بود اما به دلیل بی توجهی سازمان مذکور به خواسته هایش، مجددا تصمیم به اعتصاب غذا گرفت و اینبار قصد دارد تا رسیدن به نتیجه مطلوب و یا مرگ دست از اقدام خود برندارد.
ارسلان که با دلایل موجه به اثبات رسانده است که در شهر وان نیز امنیت جانی ندارد و از طرف دیگر در رابطه با پرونده اش مدعی است صرفنظر از باقی ماندن چند مرحله بر اساس قوانین اجرایی هم اکنون کمیساریا تا پرونده بسته شدنش پس از تنها یک مصاحبه، خواهان بررسی مجدد پرونده اش، می باشد.
حال با توجه به شرایط فوق، آقای "ارسلان خلیلی کرندی" پناهجوی ایرانی در وان، از تمامی سازمانها،نهادها،احزاب ، شخصيتهای حقيقی و حقوقی ، مدافعان حقوق بشر و جمعيتهای دفاع از پناهندگان به هر شيوه ممکن خواستار پشيبانی از خود است و مصرانه تقاضا دارد که به هر شيوه ممکن در زودترین زمان ممکن او را ياری رسانيد.

از راه شماره فاکس، تلفن و مشخصات زیر میتوانید از ارسلان خلیلی حمایت کنید:Nam: Arsalan khalili kerendi Case num in unhcr: k-2992
شماره tel تماس مستقيم برای فرستادن فاکس پشتيبانی::00905468508156
شماره فاکس İHD برای فرستادن فاکس پشتيبانی:00904322121403
شماره فاکس unhcr آنکارا: 00903124412173



Wednesday, August 16, 2006


آمار جمعیت مهاجران در آمریکا 16 درصد افزایش یافت
در مقایسه با سال 2000 آمار جمعیت مهاجران در آمریکا16 درصد افزایش یافته است و از هر هشت نفر که در آن کشور زندگی می کنند یک نفرشان در خارج از ایالات متحده بدنیا آمده است. بر اساس ارقامی که روز گذشته توسط اداره آمار آمریکا انتشار یافت ایالت کالیفرنیا، دارای بیشترین درصد جمعیت مهاجران است. به عنوان مثال از هر پنج نفر در شهر لوس آنجلس دو نفرشان در خارج از آمریکا بدنیا آمده اند.



Monday, August 14, 2006


حمله نئونازیها به پناهجویان متحصن ایرانی در مقابل شهرداری لونن - آلمان


نئونازیها با پرتاب بطریهای آبجو، پناهجویان ایرانی متحصن را در هنگام خواب مورد حمله قرار داده و نسبت به آنها فحاشی کرده و شعار های نژاد پرستانه سر دادند
13.08.06 - حنیف حیدر نژاد - سایت انتگراسیون
ساعت پنج و نیم سپیده دم روز شنبه 12 اگوست 2006 پناهجویان متحصن ایرانی به هنگام خواب مورد حمله پنج نفر نئو نازی قرار گرفتند. بر اساس اطلاع یکی از افراد گروه حامیان پناهجویان در شهر لونن این پنج نفر وابسته به گروه نئونازیهای این شهر می باشند. نئو نازیها با پرتاب بطریهای آبجو پناهجویان را در هنگام خواب مورد حمله قرا داده و نسبت به آنها فحاشی کرده و شعار های نژاد پرستانه سردادند.


پناهجویان که در خواب غافلگیر شده بودند به سرعت واکنش نشان داده و مانع از تعرض بیشتر نئو نازیها شدند. کمی بعد پناهجویان برای تحقیقات لازم به اداره مرکزی پلیس در شهر دورتموند منتقل شدند. آنها توانستند نئو نازی ها را از طریق عکس هایشان تشخیص دهند. بر اساس اطلاعات هنوز رسما تأئید نشده نئو نازی های مورد ظن بازد اشت شده اند. رادیو محلی شهر لونن اخبار مربوط به این حادثه را به دفعات پخش کرد. نیروهای دمکرات و ضد نازی ها در شهر لونن از واقعه پیش آمده بشدت شوکه شده اند. آنها با مراجعه به محل تحصن پناهجویان به حمایت از آنان پرداخته و به سرعت چادر محل تحصن پناهجویان را دوباره برپا کرده و ضمن محکوم کردن حمله نئو نازی ها خواستار تأمین امنیت پناهجویان شده و از شهردار شهر می خواهند هرچه زودتر به درخواست پناهجویان پاسخ مثبت دهد.
نیروهای دمکرات و حامیان پناهجویان در نظر دارند روزیکشنبه 13 آگوست در محل تحصن پناهجویان تجمع کرده تا ضمن اعلام حمایت از آنان، سیاست هماهنگی را برای کشاندن شهردار به پذیرش خواسته های پناهجویان تنظیم کرده و پوشش رسانه ای بیشتری برای فعالیتهای خود جستجو کنند.
اکنون 55 روز از تحصن 4 پناهجویان ایرانی در مقابل شهرداری شهر لونن می گذرد. آنان به تصمیم اداره خارجیان برای جابجا کردنشان از ساختمان قبلی محل سکونتشان وانتقال آنها به یک اتاق 24 متری در یک ساختمان جدید اعتراض دارند. شرایط سخت این مدت و زندگی در هوای آزاد و در زیر باران شدید، آنها را بسیار خسته وفرسوده کرده است. یکی از پناهجویان بدلیل شدت این فشارها نتوانست بیش از این، این وضعیت را تحمل کرده و به دلایل پزشکی از تحصن خارج شد. سه نفر پناهجوی دیگر ضمن احترام به خواست او مصمم هستند به اعتراض خود کماکان ادامه دهند. به درخواست حامیان پناهجویان، آنها شنبه شب را در محل دیگری بسر بردند، اما مایلند از روز یکشنبه 13 آگوست تحصن خود را ادامه داده وشب را کماکان در همان محل بسر ببرند.
حامیان محلی پناهجویان نسبت به شرایط پناهجویان نگران بوده و می خواهند از وضعیت پیش آمده به عنوان موقعیتی جهت همبستگی نیروهای دمکرات در سطح شهر استفاده کرده و با "نه" به نئو نازیها به شهردار و دستگاه اداری بطور جدی هشدار دهند که آنها نمی توانند به هیچ وجه شاهد فعالیت نئو نازی ها در شهرشان بوده و خواستار پایان یافتن هر چه سریعترمشکل پناهجویان ایرانی می باشند.

برای حمایت از تحصن پناهجویان می توانید از طریق آدرس ایمیلی زیر اقدام و یا با شماره تلفن همراه زیر تماس بگیرید: آقای داوود رضوی مرام؛ تلفن: 2630815 - 0170 ایمیل: d.razavi@yahoo.de


.......................................................................................................................
اخبار قبلی >>

تجمع اعتراضی جمعی از شهروندان لونن، در حمایت از پناهجویان متحصن ایرانی در این شهر
11.08.06 - سایت انتگراسیون
در ششمین هفته تحصن اعتراضی چهار پناهجوی ایرانی در مقابل شهرداری شهر لونن- آلمان ، روز شنبه پنجم آگوست 2006 از ساعت 12 تا 13.00، از طرف یکی از انجمن های مدافع پناهندگان در این شهر یک آکسیون در حمایت از خواسته های پناهجویان ایرانی ترتیب داده شد.در این مراسم که در محل تحصن پناهجویان برگزار شد، بیش از 90 نفر از شهروندان و حامیان پناهجویان شرکت کردند. دو نفر از کشیشان انساندوست و حامی پناهجویان در صحبتهای خود نسبت یه شرایط غیر انسانی و وضعیت پناهجویان سخنرانی کردند. داوود رضوی مرام یکی از پناهجویان متحصن که 9 سال است در این شهر زندگی می کند نیز سخنرانی داشت و از جمله با اشاره به نقض حقوق بشر در ایران و به قتل رسیدن اکبر محمدی گفت: " اداره خارجیان به پناهچویان فشار می آورند که برگه های بازگشت داوطلبانه به ایران را امضاء کنند، چطور می شود از پناهجویانی که بر علیه این رژیم مبارزه کرده و در صورت بازگشت در خطر بازداشت ، دستگیری و شکنجه قرار دارند چنین انتظاری داشت؟ما معتقدیم رسیدگی به درخواستهای پناهندگی بی طرفانه نیستند. ما از یک سو قربانی نقض حقوق بشر در ایران هستیم ولی از سوی دیگردر اینجا نیزخود را قربانی بی عدالتی و رفتارهای غیر انسانی نهادهای مختلف در آلمان می دانیم. مبارزه ایرانیان تا برقرای یک حکومت دمکراتیک ادامه خواهد داشت و جای تعجب دارد که چطور از یک طرف در رسانه های آلمان از رژیم ایران به عنوان ناقض حقوق بشر صحبت می شود ولی از سوی دیگر از فراریان همین رژیم انتظار دارید که به دامن همان رژیم بر گردند". در حاشیه این مراسم از سوی مردم حدود 200 عدد کارت پستال که در آن از شهرداری شهر لونن خواسته شده تا به وضعیت غیر انسانی این پناهجویان هرچه زودتر پا یان داده شود، امضاء شد. هیئتی از حامیان محلی پناهجویان معترض ایرانی در هفته آینده با تسلیم این کارت پستالها به شهردار، از او خواهند خواست که نسبت به حل این مشکل تلاش کند.




منبع: سایت انتگراسیون

http://www.if-id.de/ifidsite/deutschland/Asyl/Asyl2006/deutschlan/Tahason_luenen5_Hanif.php

http://www.if-id.de/ifidsite/deutschland/Asyl/Asyl2006/deutschlan/Tahason_luenen4_Hanif.php



Sunday, August 13, 2006



اعتصاب غذای ارسلان خليلی وارد پنجمین روز خود شد
رنسانس نیوز:بدين وسيله به اطلاع ميرساند که آقای" ارسلان. خليلی کرندی" پناهجوی ايرانی مستقر در شهر وان ترکيه در اعتراض به سياست های ضد بشری و ضد پناهندگی کميساريای عالی پناهندگان ملل متحد و رفتارهای ضد انسانی انها در کشور ترکيه از روز چهارشنبه 05/08/2006 در جلوی دفتر کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد شعبه وان « unhcr» دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است. او امروز وارد پنجمین روز اعتصاب غذای خود رسيده است. آقای ارسلان خليلی سابقا کارمند بخش کارگزينی نيروهوايی بوده است. از آنجا که وی کرد بوده و پيرو مذهب اهل حق نیز بوده است ، به همين دليل از جانب عقيدتی سياسی نيروی هوايی بارها به وی فشار آورده شده است که بايد مذهب خود را به تشيع تغير دهد وگرنه با مشکل روبرو خواهد شد و مداما تحت فشار نيروهای امنيتی بوده است. از آنجا که وی حاضر به تسليم در برابر خواسته های عقيدتی سياسی نشده است شديدا تحت فشار بوده و دهها اتهام بيمورد به وی وارد شده است. وی نيز پس از تحمل سالها فشار ناچار به فرار از وطن شده است. وی به سختی و از راه قاچاق خود و خانواده اش را به ترکيه رسانده و تقاضای پناهندگی خود را به unhcr داده است حال نيز پس از ۷ سال به دلايل واهی از جانب unhcr پرونده اش پذيرفته نشده است. نامبرده در سال ۲۰۰۴ ديپورت شده و بدليل اينکه نتوانسته به ايران بازگردد ناچار به عراق فرار کرده اما پس ازسه ما مجددا به ترکيه بازگشته است و باز هم با عدم پيگيری unhcr مواجه گشته و مدتی قبل پرونده وی بسته مطلق اعلام گشته که خود به معنای مقدمه ديپورت به ايران است. نامبرده در ماه آوریل 2006 نیز برای بار اول در محل سازمان حقوق بشر شهر وان"IHD" دست به اعتصاب غذای نامحدود زده بود و اعتصاب خود را تا 15 روز ادامه داد، اما با اصرار کارکنان حقوق بشر وان، تقاضای و تهدید پلیس ترکیه و قول مساعد از جانب "UNHCR" به اعتصاب خود پایان داده بود اما به دلیل بی توجهی سازمان مذکور به خواسته هایش، مجددا تصمیم به اعتصاب غذا گرفت و اینبار قصد دارد تا رسیدن به نتیجه مطلوب و یا مرگ دست از اقدام خود برندارد. حال با توجه به اين موارد وی در صورت ديپورت به ايران هم بدليل فرار از ارتش خاين محسوب شده و هم به دليل خروج غير قانونی از مرز و دادن اطلاعات از ايران به سازمان ملل و ارتباط با احزاب وگروههای ضد انقلاب و ...مجازات ميشود. قابل ذکر است کا ارسلان خلیلی اهداف خود را از اعتصاب غذای نامحدود خود اعلام کرد و گفت که اعتصاب خود را تا رسيدن به نتيجه مطلوب ادامه می دهد. حال از تمامی سازمانها،نهادها،احزاب و شخصيتهای حقيقی و حقوقی ، مدافعان حقوق بشر و جمعيتهای دفاع از پناهندگان به هر شيوه ممکن خواستار پشيبانی هستيم. پس لطفا به هر شيوه ممکن او را ياری رسانيد.
Nam: Arsalan khalili kerendi Casem num in unhcr: k-2992 شماره tel تماس مستقيم:00905468508156 شماره فاکس İHD برای فرستادن فاکس پشتيبانی:00904322121403 شماره فاکس unhcr آنکارا : 00903124412173




مطابق یک بخشنامه جدید وزارت کشور ترکیه، برخی از پناهجویان ایرانی اجازه خروج می گیرند
بنیاد نیکوکارانه نوروز آمریکا که یک سازمان خیریه مستقل است تلاش می‌کند به مشکلات پناهندگان ایرانی در ترکیه، اردن و یونان رسیدگی کند. بهمن معالی‌زاده مسئول این بنیاد در مصاحبه با خبرنگار رادیو فردا در ترکیه می‌گوید اولین اقدام ما در این سفر تماس با وزارت امورخارجه ترکیه و دفتر امور پناهندگان سازمان ملل بود که نظر آنها را در باره بخشنامه جدید ابلاغ شده از سوی وزارت کشور ترکیه بدانیم. در این بخشنامه گفته شده است که پناهجویان بیمار و پناهجویانی که در کشورهای اروپائی خانواده‌های نزدیک دارند، می‌توانند اجازه خروج از ترکیه دریافت کنند. وی می‌گوید مسئولان سازمان ملل در رسیدگی به امور پناهندگان در ترکیه تائید کردند که وزارت کشور آنکارا اعلام کرده است که پناهندگان ایرانی که از عراق وارد ترکیه شده‌اند، بعد از 5 سال می‌توانند به خانواده‌های خود در اروپا بپیوندند و خانواده‌هائی که نیاز به درمان دارند نیز می‌توانند از ترکیه خارج شوند. یکهزار و 200 پناهنده ایرانی از عراق وارد ترکیه شده‌اند و 5 سال است که دولت ترکیه خروجی به آنها نداده است. وی اقداماتی که برای پناهجویان ایرانی در



Friday, August 11, 2006



قرقيزستان پنج پناهنده انديجاني را به ازبكستان تحويل داد

دادستاني كل قرقيزستان روز پنجشنبه پنج پناهنده باقيمانده از حادثه ارديبهشت ماه ‪ ۱۳۸۴‬انديجان ازبكستان در اين كشور را تحويل مقامات تاشكند داد.
به گزارش سايت اينترنتي "فرغانه رو" روسيه ، ازبكستان اين پنج نفر را از جمله سازمان‌دهندگان حادثه انديجان اعلام كرده و از مقامات قرقيزستان خواستار استرداد آنان شده بود.
اين سايت به نقل از "واديم ماكيف" نماينده كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل نوشت: قرقيزستان پناهندگان انديجاني را بدون در جريان قرار دادن اين سازمان و وكلاي مدافع آنها تحويل ازبكستان داده است كه مغاير با مقررات بين‌المللي است.
"ترسون بيك آخون" رييس كميسيون حقوق بشروابسته به‌رياست جمهوري قرقيزستان نيز اين اقدام مقامات قضايي بيشكك را يك شرمندگي براي كشورش عنوان كرد.
وي گفت: دادستان كل قرقيزستان، اين كشور را شرمنده جامعه بين‌الملل كرد.
ماه "مي" سال گذشته (‪ ۲۳‬ارديبهشت ماه ‪ (۱۳۸۴‬گروهي از مردم انديجان به دنبال اعتراض به بازداشت جمعي از بازرگانان اسلامي در اين كشور به برخي مراكز نظامي، انتظامي و زندان انديجان حمله كردند.
نيروهاي نظامي وانتظامي ازبكستان در درگيري با اين افراد ‪ ۱۸۷‬نفر از آنان را كشتند و حدود ‪ ۵۰۰‬نفر نيز به داخل خاك قرقيزستان پناه بردند.
بيش از ‪ ۴۰۰‬نفر از اين پناهندگان ازسوي كميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد به كشورهاي اروپايي و آمريكايي اعزام شدند ولي قرقيزستان از تحويل پنج زنداني به اين كميساريا خودداري كرد.
مقامات قرقيزستان برغم اعطاي پناهندگي سياسي كميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد به اين پنج نفر، آنان را بيش ازيك سال در زندان شهر اوش در جنوب اين كشور نگهداري و از اعطاي پناهندگي به آنها خودداري كرد.



Wednesday, August 09, 2006




موافقت دادگاهی در آلمان با پناهندگی زن همجنسگرای ايرانی

زن ايرانی گفت که به خاطر خودداری از سر کردن روسری در ايران مجازات خواهد شد
دادگاهی در آلمان درخواست پناهندگی يک زن همجنسگرای ايرانی را که استدلال می کند در صورت بازگشت به ايران مورد آزار و اذيت قرار خواهد گرفت پذيرفته است.
دادگاه تصميم گرفت اين خانم بايد اجازه داشته باشد در آلمان بماند و گفت که اين حکم بدعتی الزام آور برای موارد مشابه است.
پيشتر دولت آلمان ارقامی را منتشر کرد که نشان می داد شمار کسانی که در آلمان درخواست پناهندگی می کنند اکنون در مقايسه با 20 سال گذشته به کمترين ميزان کاهش يافته است.
وزارت کشور آلمان گفت بيشترين موارد درخواست های پناهندگی به اهالی صربستان و مونته نگرو مربوط می شود و در عين حال شمار درخواست ها از لبنان به شدت افزايش يافته است.
زن 27 ساله ايرانی که نام او فاش نشد در سپتامبر سال 2003 به آلمان سفر کرده و در آنجا درخواست پناهندگی کرده بود.
وی گفت اگر به ايران، که براساس قوانين آن همجنسگرايی جرم به حساب می آيد، بازگردانده شود با مجازات اعدام مواجه خواهد شد.
وی همچنين در دادگاه اشتوتگارت گفت که به خاطر امتناع از به سر کردن روسری در ايران مجازات خواهد شد.





یک پناهجوی ایرانی در ترکیه، به اتهام شرکت در تظاهرات در اعتراض به مرگ اکبر محمدی در بازداشت به سر می برد


نازیلا زمانی پناهجوی ایرانی در ترکیه که روز جمعه گذشته در آنکارا هنگام شرکت در تظاهراتی به مناسبت مرگ اکبر محمدی دستگیر شده بود، همچنان در بازداشت به سر می برد. خانم زمانی در هفت سال گذشته در ترکیه در انتظار پذیرش تقاضای پناهندگی خود بوده و به شدت نگران بازگردانده شدن به ایران است. نازیلا زمانی در مصاحبه با رادیو فردا از بازداشتگاه ترکیه می گوید: گویا مسئول مربوطه در مرخصی است و باید بیاید تا تصمیم گیری شود؛ در خارج از زندان تلاش هایی در حال انجام است برای آزادی من، ولی اگر جواب منفی باشد، دیگه نمی توانم نجات پیدا کنم، زیرا من دیپورت دوم دارم و از همه می خواهم برای نجاتم به سازمان ملل و امنیت ترکیه فشار بیاورند

منبع: رادیو فردا





سلامتی یک پناهجوی ایرانی در هلند بعد از 57 روز اعتصاب غذا در خطراست
جان یک پناهجوی ایرانی را نجات دهید
لاهه ، هفتم آگوست 2006
مذاکرات بین مسئولین اداره تابعیت و مهاجرت و علیرضا انوشه ای به نقطه عطف خود رسیده است. علیرضا بعد از پنجاه و هفت روز اعتصاب غذا به معنی واقعی کلمه به انتهای خط نزدیک می شود. از اول آگوست هیئتی از بلند پایه ترین مدیران اداره تابعیت و مهاجرت با پناهجوی ایرانی، سازمان پرایم ، و وکیل وپزشکان مورد اعتمادش را شروع کرده اند. هیئت نمایندگی اداره تابعیت و مهاجرت در مذاکرات سوم آگوست که سه ساعت به¬درازا کشید قول دادند که پرونده علیرضا انوشه ای را به خاطر اشتباهاتی که در گذشته رخ داده باز کنند و این بار با دقت و احتیاط کامل به این پرونده رسیدگی کنند. این پرونده از سایر بخش ها جمع آوری شده، تا پایان پروسه تحت نظر مسئولین مرکز اداره تابعیت و مهاجرت قرار خواهد داشت. به نظر می رسد با وجود خواست و اراده خوب و صمیمانه هیئت نمایندگی بلند پایه اداره تابعیت و مهاجرت، کارمندان بروکرات رده های پائینی به روال مالوف به وقت کشی ادامه می دهند. این شیوه کار باید فورا متوقف شود. پزشکان مورد اعتماد علی رضا انوشه ای ( آقای کو فان مله دکتر سلامتی جسمی و آقای رها سویلو دکتر روانکاو ) هر دو معتقدند که او به مرحله بحرانی رسیده و وقت زیادی برای تلف کردن در این مذاکرات بروکراتیک نداریم. علیرضا انوشه ای قربانی سیاستهای غیرانسانی است که از سوی خانم ریتا فردونک وزیر بیگانگان و انتگراسیون هلند هدایت می شود. پرونده او یکی از هزاران پرونده¬ای است که توسط این "بانوی آهنین" در هزارتوی دخمه های پر پیچ و خم و بغرنج سیاستهای بیگانه ستیز اداره تابعیت ومهاجرت گرفتار شده است وامکان رهایی از این وضعیت هر روز مشکل¬تر می شود. هر روز تعداد بیشتری از پناه¬جویانی که به امید رهایی به این کشور پناه آورده¬اند، زیر فشار انتظار شکنجه آور، بی آینده گی، عدم وجود چشم انداز انسانی، دچار مشکلات روحی می¬شوند. تعدادی کاملا روانی می شوند، تعداد زیادی برای رهایی از این وضعیت غیر قابل تحمل به مواد مخدر و افیون متوسل می شوند. تعدادی اقدام به خود کشی می کنند، تعداد قابل توجهی از این افراد جان خود را در این راه می بازند. برخی از این قربانیان نیز برای جلب توجه لازم به این وضعیت و کلاف سر درگم بی¬چشم اندازی که در آن گرفتار شده¬اند به اعتصاب غذا متوسل می شوند. روشن است که این وضعیت نمی ت! واند بیش از این ادامه یابد. از آنجائیکه این امکان وجود دارد که تقاضای پناهندگی مجدد علیرضا انوشه ای دوباره بخاطر بی دقتی و گیر افتادن در بروکراسی اداره تابعیت و مهاجرت رد شود فعالیت دخالت گرانه مردم در این مرحله حائز اهمیت فوق العاده است. تنها کنترل و هشیاری توده ها است که می¬تواند دقت و احتیاط کارمندان اداره تابعیت و مهاجرت را تضمین کند. این قطعنامه را امضاء کنید و نشان دهید که شما هم از این سیاستهای غیرانسانی متنفر هستید و می¬خواهید که پرده آهنینی که خانم فردونک دور هلند کشیده است از میان بر داشته شود. زندگی پناه¬جویانی نظیر علیرضا انوشه¬ای نباید بازیچه معامله¬گری¬ها و وقت¬کشی¬های سیاستمداران جاه¬طلب شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت پرایم مراجعه کنید.



Saturday, August 05, 2006



حکم دادگاه بريتانيا به نفع هواپيماربايان افغان

وزارت داخله (کشور) بريتانيا، در تلاش برای لغو حکم دادگاه اين کشور که درخواست پناهندگی هواپيماربايان افغان را پذيرفت، ناکام مانده است.
جان ريد وزير داخله بريتانيا، عليه حکم دادگاه اين کشور، که در ماه ثور (مه) گذشته به ۹ شهروند هواپيما ربای افغان اجازه داد در بريتانيا بمانند، فرجام خواهی کرده بود.
وزير داخله بريتانيا، از دادگاه خواسته بود تا به او اجازه دهد، کار، اقامت و بهره بردن اين افراد از آزادی های شهروندی بريتانيا را محدود کند.
۹ شهروند افغان، شش سال پيش و در زمان حاکميت طالبان در افغانستان، يک هواپيمای مسافربری مربوط به شرکت هواپيمايی آريانا را از اين کشور ربودند و به لندن منتقل کردند.
اين افراد ابتدا به اتهام هواپيماربايی متهم شناخته شدند، اما اتهام آنان در مراحل بعدی دادرسی لغو شد و آنها از دولت بريتانيا تقاضای پناهندگی کردند.



Friday, August 04, 2006



فراخوان

در اعتراض به نقض مکرر حقوق بشر در ایران

رژیم اسلامی مسـؤل جانباختن اکبر محمدی یکی از فعالین جنبش دانشجویی 18 تیر 1378 است.
درتاریخ یکشنبه هشتم مرداد 1385 اکبر محمدی بعد از سالها زندان وشکنجه در پی نه روز اعتصاب غذا به وسیله دادستان کل رژیم ومســٌولین زندان اوین به قتل رسید.
به همین مناسبت تظاهرات ایستاده ای در زوریخ برگزاز میگردد.
از همه ایرانیان آزاده و مبارز درخواست می شود که در این حرکت اعتراضی فعالانه شرکت کنند.
زمان : شنبه 05.08.2006 ....................................... ساعت 14 تا 17
Bahnhofstrasse gegenüber Globus مکان :
کمیته برگزارکننده تظاهرات



در اين وبلاگ
خانه
تماس با ایمیل @
منشور اتحادیه

NEE

Nichteintretens

entscheid

قطع کمکهای پایه

لوگو

پیوندها

لینکستان ایرانی
بحران
انتگراسیون ایرانیان ساکن آلمان
راديو پارس
پناهندگان ترکیه
Human Rights Activists in Iran
اداره مهاجرت سوئیسBFM
Informationsbund Asyl
Schweizerische Flüchtlingshilfe

آرشيو



 

2003I.U.R